a.k.a. I-D-I-O-T

Jag har aldrig gillat SL. Jag har åkt med dom hela mitt liv, mot min vilja egentligen. Finns inte så mycket valmöjligheter när man bor två mil ifrån närmsta stora stad.
Efter sju års åkande, jag har åkt SLbussar minst 5110 gånger, har jag träffat alla möjliga chaufförer. Mysiga gubbar som påminner om tomten, dryga 35åringar som hatar sitt jobb, alla möjliga. Men idag fick jag nog. Vad prioriterar SL egentligen? Avgångstid eller att få med så många passagerare som möjligt?

Min buss går med 20minuterstrafik de flesta tider om dygnet. Visst, 20 minuter är inte så mycket, men inget man gärna spenderar i Slussen i rusningstider. Det tar såklart inte chaufförer hänsyn till. Ett praktexempel var idag, då jag sprang mot bussen, när jag var två meter ifrån dörren stängs den. Jag bankar på den, försöker få chaufförens uppmärksamhet. Han tittar inte åt mitt håll. Han visar sitt vackraste, mest centrerade finger och åker vidare.

Jag blir sällan så arg som jag blev då. Respektlösa, maktmissbrukande jävla kukhuvud tänkte jag, och skrek även den sistnämnda förolämpningen efter honom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0